om 5 veckor smäller det. klipptid och godis


En bild som förvirrar

Torsdagar är en tung dag. Även fast jag har sovmorgon till halv 11 så är det den dagen jag gruvar mig mesy för. En timma matte, världens korsaste lunch på 25 ynka minuter, kemi ett miniantarktis, teknik i halvklass och tillsist en lab = en novell ska skrivas..labbrapport.

Idag var det en sjuk torsdag. Matten var dock lika dryg som vanligt (alla mattelektioner utan ekvationer är dryga). Till lunch var det makaronipudding, älskar det! På kemin gjorde vi en slapp uppgift och pratade om svampbob, vilket resulterade med att klassrummet kändes aningens varmare. På tekniken fick jag mycket gjort och det vart bekräftat att folket har något fel i huvudet.

Dagens höjdpunkt var dock kemilabben. HERREGUD. Var som ett barn i en leksaksaffär. Det var verkligen hur roligt som helst, flytande kväve och torris var det vi jobbade med. Sprängde plastpåsar, smällde bubblor och Jesper frös även sitt eget spott...

Efter skolan tog jag även en fika med Minna. Hö hö jag älskar den b-ruden.

Med detta läskigt långa inlägg vill jag säga att det var en bra dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0