ett udda inlägg


Tänk om jag vore en hund. Då skulle jag flåsa med tungan fladdrande ur munnen. Jag skulle vifta på min svans när jag var glad och ibland så skulle jag vika bak öronen. Om jag vore en hund så skulle jag kissa på lyktstolpar. Jag skulle sova på en matta och rulla i lerpölar. Om jag var en hund så skulle jag aldrig bekymra mig om något.

Tänk om jag vore en zebra. Då skulle jag vandra på savannen. Jag skulle bli jagad av lejon och springa för mitt liv. Om jag vore en zebra så skulle jag räkna mina ränder. Jag skulle vara vacker och jag skulle äta gräs. Om jag var en zebra så skulle jag ha mycket att tänka på.

Tänk om jag var en myra. Då skulle jag bo i skogen. Jag skulle jobba dygnet runt och jag skulle aldrig vara ensam. Om jag vore en myra så skulle jag gråta. Jag skulle vara rädd för stora monster. Jag skulle gå längst uppgjorda stigar. Om jag var en myra så skulle jag leva mitt liv som en slav.

Men nu är jag en männsk’a. Jag varken flåsar med munnen vidöppen eller vandrar på savannen. Jag går i skolan och är rädd för att bli lämnad ensam. Jag har komplex över min kropp men låter dem inte hindra mig. Jag äter inte gräs men jag är rädd för monster. Om jag inte vore en männsk’a så skulle jag missa en hel del. Men ibland så vill jag inget hellre än att vara ett djur.


Kommentarer
Postat av: Moa

jag är i alla fall obeskrivligt glad att du är människa min vän!

2011-10-20 @ 18:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0