det som är fruset vatten



Nu vill jag ha snö. Stora flingor ska segla ner likt höstens löv. Lägga sig på marken och sedan gosa till sig. Jag vill dricka glögg och ha på mig socksockar som gör att fötterna ser ut att vara lika stora som skidorna som vid vintern också dammas av. I alla fönster ska det lysa ljus och röda gardiner sätts upp. Pepparkakshus ska limmas ihop och knäck ska bakas.

Pulkor och madrasser ska fram och täckisarna ska användas flitit. Vantar ska användas dagligen och mössorna ska få håret att ligga plattare än papper mot huvudet. Jag längtar till allas kinder är rosiga och till alla vilda snöbollskrig.

Jag vill att snön ska komma nu. För första advent är om drygt 2 veckor och julstämningen börjar smyga sig på mig. Idag på skolan insåg jag det, det var en skön stämning där vid halv 4 när många var på väg hem. Det luktade friskt och många gick på lätta fötter. Jag vill ha julfest på balder. Jag vill äta lussebullar och pynta julgranen. Jag vill öppna julklappar och jag vill vara med familj och vänner. Du vet, det är så julen ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0