en mur som tynger ner


Jag har länge trott att det är dem med långt glansigt hår och perfekt hy som är självsäkra. Ack så fel jag hade. Ur min nuvarande synvinkel är det inte så längre. Det är dem med kort hår som är modiga nog att klippa av muren som döljer ett ansikte. Det är dem utan smink och ojämn hy som vågar visa verkligheten. I min ålder så är man mer udda om man inte sminkar sig än om man gör det och man är dum i huvudet om man klipper av sig sitt långa hår.

Någon gång i mitt liv ska jag vara den som visar upp mitt ansikte. Kanske ska jag rent utav raka av mig håret. Skänka det till någon cancerfond och bo som volontär i afrika. Jag vill stänga av min telefon och köra iväg med endast en karta i handen. Jag ska hoppa fallskärm och lära mig åka vattenskidor. Det är så mycket jag vill göra, jag måste bara bli lite modigare. Säkrare i mig själv. Så att jag vet, att om något skulle hända mig, så skulle jag vara så damn nöjd med mig själv, att det inte skulle spela någon roll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0